

CARIERA DUPA PRACTICA
Intrarea în carieră după stagiu de practica: 3 sfaturi
Elevii își pot găsi drumul mai rapid în carieră cu un stagiu de practică. Acesta presupune că ați strălucit cu performanțe bune, fiabilitate și angajament în timpul stagiului. Pentru a vă maximiza șansele, ar trebui să luați măsuri în timp util și să vă pregătiți pentru trecerea de la stagiu la un posibil loc de muncă.
Următorii trei pași vă vor ajuta:
1. Solicitați un interviu final
Spre sfârșitul stagiului, unde poți examina stagiul cu supervizorul tău și poți obține feedback. O astfel de conversație vă oferă posibilitatea de a vorbi despre cooperarea ulterioară. Profitați de acest lucru și nu vă rușinați să întrebați.
2. Folosiți-va avantajele
Dacă sunteți pe punctul de a începe un loc de muncă, căutați-vă înca din timpul stagiului de practică colegii din departamentul de resurse umane și întrebați-i despre posturile vacante. Atâta timp cât stagiul se desfășoară, aveți trei avantaje: acces fizic la personalul de resurse umane; distanțe scurte și avocați în companie (de exemplu, superiori direcți și colegi influenți).
3. Păstrați contactul deschis
Chiar dacă nu sunteți hotărât că vreți să faceți saltul către o cariera profesională, este întotdeauna indicat să lăsați ușile deschise. Înainte de a vă termina stagiul de practică, puteți cere datele de contact ale superiorilor/colegilor care v-au remarcat performanțele. Nu se știe niciodată când veți apela la aceștia si ce porți v-ar putea deschide.

Posibile întrebări pe care le poti primi la un interviu
Acestea sunt variante de întrebări care pot evidența capacitatea lucrului în echipă:
-
Vorbește despre un moment în care a trebuit să lucrezi îndeaproape cu cineva a cărui personalitate era foarte diferită de a ta.
-
Dă un exemplu de conflict în timp ce lucrai în echipă. Cum te-ai descurcat? Cum s-a soluționat conflictul?
-
Cum ai construit o relație cu cineva important?
-
Cu toții facem greșeli. Povestește-mi despre cum ai rezolvat o situație unde greșeala îți aparținea.
Întrebări care dovedesc capacitatea de a lucra cu clienți:
-
Cum ai gestionat un moment în care era deosebit de important să faci o impresie bună unui client. Cum te-ai descurcat?
-
Dă-mi un exemplu de moment în care nu ai îndeplinit așteptările unui client și cum ai rezolvat problema.
-
Cum te-ai asigurat că un client este mulțumit de serviciul tău?
-
Când ai un număr mare de clienți, cum oferi servicii excelente tuturor? Cum prioritizezi?
Aceste întrebări pot evidenția abilitățile de gestionare a timpului și de comunicare:
-
Descrie un proiect pe termen lung pe care l-ai gestionat. Cum ai făcut ca totul să se miște în timp util?
-
Uneori, pur și simplu, nu este posibil să faci tot ce este în fișa postului. Când te-ai simțit copleșit și ce ai făcut?
-
Povestește despre un moment în care ți-ai stabilit un obiectiv și cum l-ai atins.
-
Cum ai reușit să convingi pe cineva să vadă lucrurile în felul tău la locul de muncă?
-
Dă-mi un exemplu de moment în care a trebuit să explici ceva destul de complex unui client frustrat. Cum ai făcut față acestei situații delicate?
-
Povestește-mi despre o prezentare de succes pe care ai făcut-o și de ce crezi că a fost un succes.
Răspunsurile la aceste întrebări pot să probeze capacitatea de adaptare:
-
Povestește-mi despre o perioadă în care ai fost foarte presat. Cum ai procedat?
-
Cum te-a afectat o schimbare majoră în echipa în care lucrai și cum te-ai adaptat?
-
Care a fost primul loc de muncă și cum te-ai adaptat? Cum te-ai integrat în echipă? Cum ai reușit să arăți ce știi și ce poți ?
-
Spune-mi despre o perioadă în care ai eșuat. Cum ai rezolvat situația ?