top of page

SCRISOAREA DE INTENTIE

Scrisoarea de intentie

Cum scrii o scrisoare de intenție ?

O scrisoare de intentie este un document trimis împreună cu CV-ul și are scopul de a furniza informații suplimentare care nu pot fi menționate în CV, despre abilitățile și experiența deținută. Nu repeta ceea ce este deja scris în CV, ci adaugă informații specifice cu privire la motivele pentru care consideri că ești persoana potrivită pentru respectivul job.

 

Scopul este de a asocia CV-ul cu date și fapte și de a adăuga o notă personală cererii de angajare. În plus, este documentul care poate face prima impresie, așa că trebuie să fie perfect redactat, de lungimea potrivită (300-500 de cuvinte) și să se plieze pe fișa postului pentru care aplici. Ca să fie eficientă, trebuie să explice motivele interesului pentru respectiva companie, dar și pentru postul în cauză.

Începe cu un rezumat al abilităților și realizărilor cheie. Acest lucru va atrage atenția și spune angajatorului sau recrutorului cine ești. Folosește termeni pozitivi: „entuziast”, „muncitor”, „abilități interpersonale excelente”. Exprimă-ți dorința cu formule elegante: „sunt nerăbdător”, „doresc să particip”, „vreau să folosesc experiența acumulată” etc.

Scrisoarea nu trebuie să conțină detalii personale. CV-ul și scrisoarea de intenție fac referire doar la profesie, nu la viața personală. Nu include informații despre familie, hobby-uri sau orice altceva care nu are legătură cu munca. Nu face referire la salariile anterioare sau la cel pe care îl dorești, decât dacă angajatorul solicită expres asta. Scrisoarea de intenție nu trebuie să conțină întrebări din partea solicitantului.

Începe cu reluarea datelor personale, inclusiv adresă de e-mail, pagină personală linkedin.com, formulă de adresare („Stimată/e doamnă/domn/manager”), apoi reia jobul pentru care candidezi.

Folosește cuvinte tari, puternice, nu exagera, nu ruga, nu fi patetic. Semnătura olografă pe scrisoarea de intenție este, practic, obligatorie și dovedește un plus de interes.

Adaugă informații importante

Dacă ești la începutul carierei, adaugă stagiile de pregătire din timpul școlii, joburile cu jumătate de normă, practica și experiența în voluntariat.

Scrisoarea de multumire

Realizarea unei scrisori de mulțumire

Scrisoarea de multumire poate fi trimisa dupa un eveniment important. De exemplu, dupa interviul de angajare, puteti sa trimiteti o scrisoare prin care multumiti persoanei cu care ati discutat pentru informatiile oferite. E bine sa va manifestati inca o data interesul pentru postul vacant. Desigur, cu cat mai multe complimente cu atat mai bine.

Formal, scrisoarea de multumire trebuie sa aiba aceesi structura precum scrisoarea de intentie. Nu uitati sa structurati textul in paragrafe, iar intr-un paragraf să precizati pentru ce multumiti (data si locatia interviului, precum si postul vizat).

Sfaturi pentru scrierea unei scrisori de mulțumire:

  • Trimiteți unul. Trebuie să trimiteți o scrisoare de mulțumire ori de câte ori cineva vă ajută în căutarea dvs. de locuri de muncă. Trebuie să trimiteți un mesaj de mulțumire pentru un interviu de angajare, un stagiu, un interviu informativ și orice altă situație în care ați primit asistență pentru carieră. Dacă cineva a făcut ceva frumos sau util la locul de muncă, trimiteți-i un mesaj de poștă electronică sau o notă de mulțumire.

  • Luați în considerare formatul. Unii oameni trimit note de mulțumire scrise de mână, iar alții trimit scrisori scrise. Unele organizații formale (cum ar fi firme de drept și contabilitate) ar putea prefera o notă tradițională scrisă de mână. O notă scrisă de mână vă permite, de asemenea, să acordați o notă personală mesajului dvs. Cu toate acestea, majoritatea companiilor sunt bine cu o scrisoare tipărită. Gândiți-vă la cultura companiei atunci când decideți formatul scrisorii dvs.

  • Trimiteți cât mai curând posibil. Doriți să trimiteți scrisoarea dvs. cât mai curând posibil. Acest lucru este deosebit de important pentru o scrisoare de mulțumire; doriți să reamintiți intervievatorului că sunteți un candidat puternic înainte de a lua o decizie. Din acest motiv, puteți alege să trimiteți un mesaj de mulțumire în loc de o notă sau o scrisoare scrisă. Puteți, de asemenea, să trimiteți un e-mail și apoi să continuați cu o notă.

  • Fii concis. Păstrați scrisoarea scurt - nu mai mult decât o pagină. Vrei să-ți mulțumești sincer, dar pe scurt.

  • Vinde-te. Dacă aceasta este o scrisoare de mulțumire pentru un interviu, utilizați scrisoarea ca o șansă de a reaminti angajatorului motivul pentru care sunteți un candidat ideal. Reamintiți-le de ceva despre care ați discutat în interviu sau furnizați câteva informații noi pe care ați uitat să le menționați. Aceasta este ultima ta șansă de a face o impresie puternică.

  • Recitești. Asigurați-vă că editați cu atenție scrisoarea. Este important ca toate comunicările dvs. să arate profesionale și lustruite.

bottom of page